6 mars 2013

En dag i mitt liv!

Hej!

Sen ett tag tillbaka är jag, Cissi mammaledig och Helena och Maria jobbar i butiken. De är även de som skriver här, på facebook, instagram och packar era beställningar från webshopen m.m.

Igår den 5 mars fyllde Magda 4 månader och vår dag såg ut så här:


8.30 Styrelsemöte med SoFo föreningen där jag numera är kassör. SoFo är det fina området där butiken ligger och SoFo föreningen är en företagarförening där alla som har verksamhet i området kan vara med.

Dagen fortsatte med en promenad längs vattnet här på Söder där vi också bor. Magda inbäddad i sin 60-tals vagn där hon trivs mycket bra.



Hemma igen och dags för dagens arbete framför datorn. Fakturor att betala, mail att svara på, planerande av kommande releasefest m.m. m.m. Magda på bra humör så länge hon får uppmärksamhet och byta plats då och då. 



16.00 Hämta Selma på skolan. Selma är min stora dotter, hon är 6 år och går i förskoleklass. Det är hon som har fått låna ut sitt namn till butiken. Hon har även utnämnt sig själv till att vara smyckesansvarig i butiken.

18.30 Magda får stanna hemma och jag beger mig till butiken POPLIN på Hökens gata 7. Jag har startat ett nätverk för kvinnor som har butik i Stockholm. Vi träffas en gång varannan månad och turas om att bjuda in till respektive butiker. Vi diskuterar frågor som skyltning, webshop, marginaler, personal m.m. Alltid lika roligt att träffas och bolla idéer.







 Eftersom jag och Karolina som har butiken POPLIN har jobbat ihop innan och båda har tusen idéer så slutade kvällen men att hon och jag gick loss på hur man kunde göra om i hennes butik. Hade kunnat fortsätta hela natten men var tvungen att åka hem och mata Magda. 


/Cissi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar